|
Mechanismus jednoválcového vznětového motoru s prodlouženou expanzí
Filipi, Jaroslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem mechanismu spalovacího motoru, který umožňuje dosáhnout většího expanzního poměru než poměru kompresního. V práci je ověřena hlavní výhoda motoru s tímto mechanismem, kterou je vyšší tepelná účinnost motoru oproti konvenčnímu vznětovému motoru. Dále jsou zde vyšetřovány průběhy kinematických veličin, síla od tlaku plynů a setrvačné síly, které působí v jednotlivých vazbách mechanismu. Poslední část práce se zabývá pevnostní kontrolou vybraných částí navrženého mechanismu.
|
|
Hodnocení účinnosti spalovacího motoru při spalování biopaliv
Hřebíček, Marek
Diplomová práce byla zpracována na téma hodnocení účinnosti spalovacího motoru při spalování biopaliv. V teoretické části jsou popsané jednotlivé varianty využití biopaliv a rozřazení do kategorií. V případě bioetanolu je teoretická část rozšířena o proces výroby, popis fyzikálněchemických vlastností a hodnot světové i české produkce. Součástí je také přehled legislativních podmínek v rámci české republiky, evropské unie a nastínění předpokládané budoucnosti biopaliv. Dílčím zpracovaným tématem je popis jednotlivých účinností a faktorů, které zapříčiňují jejich ztráty. V práci je také zahrnuto popsání výkonů a provozních parametrů motoru a v neposlední řade tepelných cyklů. Praktická část diplomové práce se zabývá měřením a hodnocením provozních parametrů čtyř vybraných vozidel při provozu na biopalivo. V práci jsou naměřená data tabulkově, statistiky a grafiky zpracována a také okomentována. Na základě hodnocení provozních parametrů bylo zjištěno že při provozu motoru na směs biopaliva došlo k zvýšení efektivní účinnosti pro všechny měřené případy
|
|
Mechanismus jednoválcového vznětového motoru s prodlouženou expanzí
Filipi, Jaroslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem mechanismu spalovacího motoru, který umožňuje dosáhnout většího expanzního poměru než poměru kompresního. V práci je ověřena hlavní výhoda motoru s tímto mechanismem, kterou je vyšší tepelná účinnost motoru oproti konvenčnímu vznětovému motoru. Dále jsou zde vyšetřovány průběhy kinematických veličin, síla od tlaku plynů a setrvačné síly, které působí v jednotlivých vazbách mechanismu. Poslední část práce se zabývá pevnostní kontrolou vybraných částí navrženého mechanismu.
|